چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۶
۰ نفر

توجه به سلامت مو یکی از مولفه‌هایی است که در زیبایی و آراستگی چهره تاثیر به سزایی می‌گذارد. امروزه، روغن تراپی توسط روغن‌های طبیعی و غنی از ترکیبات سودمند به عنوان یکی از اعمال تاثیرگذار در سلامت مو شناخته می‌شود.

image-20240917185940-1.jpeg

در واقع، روغن تراپی ضمن اینکه به بهبود رشد و رفع مشکلاتی مانند موخوره یا ریزش کمک می‌کند، ظاهری درخشان و شاداب به موها می‌بخشد.

ممکن است این سوال برای‌تان به وجود بیاید که روغن تراپی چگونه انجام میشود؟ یا اینکه چطور روغن تراپی را انجام دهیم تا تاثیر بیش‌تری داشته باشد؟ در ادامه ضمن پاسخ به سوالات ذکرشده، به بررسی کاربردهای روغن تراپی و معرفی بهترین روغن‌ها می‌پردازیم تا سلامت، زیبایی و لطافت را به موهایتان هدیه دهید.

کاربردهای روغن تراپی مو

ممکن است با شنیدن نام روغن تراپی مو، تصویری از یک روش زیباسازی مو در ذهن‌تان نقش ببندد؛ در حالی که روغن تراپی علاوه بر زیبایی مو به عنوان روشی درمانی برای تقویت و سلامت مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به بررسی کاربردهای روغن تراپی مو می‌پردازیم:

  • تقویت ریشه مو

روغن تراپی باعث تغذیه و تقویت فولیکول‌های مو می‌شود. این موضوع علاوه بر اینکه استحکام ریشه مو را در پی دارد، از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

  • افزایش رشد مو

یکی از روش‌هایی که با تاثیر بر فولیکول‌هایی مو، رشد بیش‌تر تارهای مو را در پی دارد، روغن تراپی است. در واقع، انجام مستمر روغن تراپی موجب پرپشت شدن مو و افزایش ضخامت تارهای آن می‌شود.

  • نرم‌کنندگی موها

وز، گره‌خوردگی و عدم شانه‌پذیری راحت مو از جمله مسائلی است که بسیاری از بانوان با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. روغن تراپی می‌تواند لطافت و نرمی را به موها بیفزاید و از این طریق موجب بهبود شانه‌پذیری و کاهش وزن در سطح موها شود.

  • درخشندگی مو

استفاده مستمر از شامپو و سایر مواد شوینده مو، می‌تواند باعث کاهش درخشندگی آن‌ها شود. در حالی که روغن تراپی، سطح تارهای مو را درخشنده می‌کند و از این طریق شادابی و تمیزی مو را به نمایش می‌گذارد.

  • کاهش موخوره

موخوره، یکی از نگرانی‌هایی است که بانوان و آقایان را مجبور به کوتاهی قد مو می‌کند. روغن تراپی با تشکیل لایه‌ای محافظ روی ساقه مو از موخوره و شکنندگی بیش از حد تارهای مو جلوگیری می‌کند.

مو خوره

  • تامین رطوبت مو و کف سر

روغن تراپی برای انواع مو به ‌خصوص موهای خشک، باعث تامین رطوبت و جلوگیری از خشکی پوست سر می‌شود. این موضوع نتایج مثبتی مانند استحکام مو، جلوگیری از ریزش و ظاهر زیبای تارهای مو را در پی دارد.

  • حفاظت از آسیب‌های محیطی

این روزها که استفاده از ابزارهای حرارتی مو رواج پیدا کرده است، با روغن‌تراپی می‌توانید اثرات منفی این محصولات مانند سوختگی تارهای مو را کاهش دهید. از طرفی روغن تراپی از مو در برابر نور مستقیم خورشید و دیگر آسیب‌ها محافظت می‌کند.

چگونه تشخیص دهیم به روغن تراپی مو نیاز داریم؟

قبل از پاسخ به این سوال که روغن تراپی چگونه انجام میشود؟ باید ببینیم که این عمل برای چه کسانی ضروری است. به طور کلی، روغن تراپی روشی درمانی است که می‌تواند سلامت تارهای مو را ارتقا دهد. معمولا آسیب‌ها و نواقص مو، خود را در ظاهر و حالت مو نشان می‌دهند. بنابراین، اگر از مولفه‌هایی که در ادامه نام می‌بریم، رنج می‌برید؛ بهتر است، روغن تراپی را به بخشی از روتین موهای خود اضافه کنید.

  • خشکی مو

خشکی مو معمولا موجب تغییر ظاهر و کدر شدن تارهای مو می‌شود. از طرفی، این موضوع می‌توانند موها را شکننده کند و با افزایش وز و کاهش شانه‌پذیری، ظاهر مو را نامرتب نشان دهد. ضمنا خشکی شدید، روی ریزش مو تاثیرگذار است. روغن تراپی با تامین رطوبت و آب‌رسانی مو، روی خشکی مو تاثیر می‌گذارد.

  • موخوره

اگر از موخوره رنج می‌برید و حتی با کوتاهی موها دوباره با این مشکل روبه‌رو می‌شوید، باید رفع خشکی مو را در اولویت خود قرار دهید. در واقع، روغن تراپی لایه‌ای محافظ روی تارهای مو ایجاد می‌کند و از این طریق، مانع از موخوره و شکنندگی ساقه مو می‌شود.

  • موهای کدر

عدم لطافت و درخشان نبودن‌ تارهای مو، می‌تواند در زیبایی آن‌ها تاثیر منفی بگذارد. روغن تراپی با افزایش درخشندگی مو، علاوه بر سلامت به زیبایی تارهای مو کمک می‌کند. به طوری که نگرانی بابت حضور در مهمانی یا مجالس مختلف نداشته باشید.

  • رشد کم مو

برخی مواقع پیش می‌آید که با گذشت زمان یک تا دو تا ماهه، تغییری در طول موهای خود نمی‌بینید یا موهایتان رشد کمی دارد، در چنین شرایطی روغن تراپی می‌تواند به بهبود رشد و پرپشت شدن مو کمک شایانی کند.

بیشتر بخوانید: روغن‌هایی که رشد مو را افزایش می‌دهند

بهترین روغن‌ها برای تراپی مو

اگر برای خرید روغن مو و روغن‌تراپی به داروخانه یا مراکز معتبر مراجعه کنید، حتما از تنوع روغن‌ها شگفت‌زده می‌شوید. در این میان، برخی از روغن‌های مو بر حسب تاثیرات مثبت و نظرات کاربران، رتبه بهتری دارند که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. توجه داشته باشید که انتخاب روغن برای روغن تراپی به نیاز و نوع موهای‌تان بستگی دارد.

  • روغن نارگیل

یکی از شناخته‌شده‌ترین محصولات مناسب برای روغن‌تراپی، روغن نارگیل است. این روغن به واسطه مواد معدنی، اسیدهای چرب و ویتامین E که دارد موجب لطافت، درخشندگی، افزایش رشد و کاهش موخوره می‌شود.

روغن تراپی مو چگونه انجام می شود؟

  • روغن آرگان

یکی از بهترین روغن‌ها برای تامین نیاز موهای آسیب‌دیده، روغن آرگان است. این روغن مملو از ترکیبات مغذی، ویتامین E و امگا۶ است که به ترمیم تارهای مو کمک شایانی می‌کند.

  • روغن ماکادمیا

ماکادمیا به عنوانی محصولی مملو از آنتی اکسیدان و ویتامین‌های ضروری مو، می‌تواند موجب افزایش درخشندگی، کاهش موخوره و بهبود رشد مو شود. اما روغن از جمله محصولاتی است که از مو در برابر استفاده از ابزارهای حرارتی مو مانند سشوار و اتو مو جلوگیری می‌کند.

  • روغن جوجوبا

روغن‌تراپی به کمک روغن جوجوبا به تامین چربی کف سر، کاهش موخوره و نرم‌کنندگی تارهای مو کمک شایانی می‌کند. ضمنا این روغن در افزایش رشد تارهای مو و بهبود شوره سر تاثیرگذار است.

  • روغن بادام

می‌توان گفت که روغن بادام یکی از قدیمی‌ترین روغن‌هایی است که برای سلامت مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویتامین E، منیزیم و پروتئین‌های موجود در این روغن، به تقویت تارهای انواع مو کمک می‌کند و باعث نرم‌کنندگی و کاهش شور سر می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۳ روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند

نحوه انجام روغن تراپی مو

پس از تهیه روغن مناسب برای رفع نیاز مو، این سوال به وجود می‌آید که روغن تراپی مو چگونه انجام میشود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شیوه روغن تراپی به هدف شما از روغن‌تراپی بستگی دارد. به همین دلیل، برخی از افراد روغن تراپی را قبل از استحمام و برخی بعد از آن انجام می‌دهند. به طور کلی، مراحل روغن تراپی مو عبارتند از:

  • موهای خود را شانه کنید و سپس به چند دسته مجزا تقسیم کنید.
  • روغن را روی کف دست خود بزنید و کمی ماساژ دهید تا گرم شود.
  • متناسب با نوع روغن آن به ساقه مو یا کف سر بزنید.
  • حال وقت آن رسیده است که با انگشتان دست یا ابزار مخصوص، روغن را ماساژ دهید تا جذب ساقه و پوست سر شود.
  • بهتر است موهای خود را به کمک حوله یا دستمال سر بپوشانید
  • در صورت نیاز، تارهای مو را با آب ولرم شستشو دهید.

نکاتی پیش از انجام روغن تراپی مو

توجه داشته باشید که روغن تراپی مو زمانی بهترین نتیجه را ایجاد می‌کند که آن را مستمر انجام دهید. از طرفی، روغنی تهیه کنید که با جنس مو و مشکلی که دارید، مطابقت داشته باشد. بهتر است قبل از روغن تراپی، موهای خود را شانه کنید و شستشو دهید تا روغن و مواد مغذی موجود در آن به تمام بخش‌های مو برسد.

در ادامه، از ماساژ مو و کف سر غافل نشوید. زیرا باعث بهبود تاثیرگذاری روغن بر تارهای مو می‌شود. در آخر، شستشوی مو را با آب ولرم و شامپوی مناسب انجام دهید. در صورتی که روغن تراپی انتخابی به شستشو نیاز دارید، حتما زمان‌بندی مناسب داشته باشید.

آیا همه می‌توانند روغن تراپی مو انجام دهند؟

حالا که می‌دانید روغن تراپی مو چگونه انجام میشود؟ احتمالا از خود بپرسید که آیا همه می‌توانند روغن تراپی را انجام دهند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که روغن تراپی روشی درمانی است که برای انواع مو انجام می‌شود و اثر مخربی برای مو ندارد. اما به طور کلی، افرادی با موهای خشک، آسیب‌دیده، دارای موخوره، شوره سر و ریزش مو، از جمله افرادی هستند که بهتر است روغن تراپی را به بخشی از برنامه‌های سلامت مو خود تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید: ۵ فایده روغن نارگیل برای سلامت مو + روتین مراقبت از مو با این روغن فوق‌العاده

کلام آخر

این روزها که افراد به سلامت و زیبایی موهای خود اهمیت می‌دهند، روغن تراپی به بخشی از روتین مو افراد تبدیل شده است و علاوه بر بهبود ظاهر مو، موجب بهبود رشد و کیفیت تارهای مو می‌شود. ما در این مطلب به سوال روغن تراپی چگونه انجام میشود؟ پرداختیم. سپس، کاربردهای روغن تراپی و بهترین روغن‌ها را برای رفع نیازهای مو توضیح می‌دادیم.

کد خبر 882404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مد و زيبایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha